همشهری‌آنلاین: کتاب«نظریه‌ای برای همه‌ چیز» نوشته استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته و با ترجمه دکتر محمدرضا غفاری از سوی انتشارات جهان کتاب به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این کتاب که هشتمین کتاب از مجموعه «دانش و فن برای همه» است، هفت گفتار از استیون هاوکینگ ارائه شده است که همه چیز را از مهبانگ (انفجار بزرگ) تا «سیاه‌چاله‌ها» و نظریه ریسمان در بر می‌گیرد.

هاوکینگ سخن خود را با تاریخچه‌ای از اندیشه‌ها و انگاره‌ها درباره جهان آغاز می‌کند که از باور ارسطو به گرد بودن زمین تا کشف هابل در 2300 سال بعد درباره جهان در حال گسترش را در بر می‌گیرد.

او به یاری داده‌های فیزیک جدید به بحث درباره نظریه‌هایی چون«آغاز جهان»، ماهیت سیاه‌چاله‌ها، و مقوله فضا-زمان می‌پردازد و سرانجام پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که فیزیک جدید هنوز پاسخی به آنها نداده است.

هاوکینگ به عنوان یک دانشمند برجسته و نیز آسان کننده مطالب علمی برای مخاطبان عام،‌ معتقد است پیشرفت‌هایی که در فیزیک نظری صورت گرفته باید نه فقط برای تعداد اندکی دانشمند، بلکه برای توده مردم قابل فهم شود. او در این کتاب خواننده را به سفر اکتشافی شگفت‌انگیزی در کیهان می‌برد.

به گزارش همشهری‌آنلاین انتشارات جهان کتاب پیش از این 7 کتاب در زمینه علوم به زبان ساده منتشر کرده است که برخی از این کتاب‌ها در همین مدت کوتاه سه بار تجدید چاپ شده‌اند.

دکتر محمدرضا غفاری پیش از این کتاب «سفر در زمان» نوشته جان و مری گریبین را در همین مجموعه برگردان فارسی کرده بود. 

سه  کتاب از این مجموعه«انرژی اتمی»،«از بی‌نهایت بزرگ تا بی‌نهایت کوچک»و«جهان به کجا می‌رود» را دکتر علی‌افضل صمدی تالیف کرده است.

کتاب‌های ورزش و تندرستی زنان تالیف شراره اکابری و فاطمه فرزان فرد، «کمک‌های اولیه برای فرزندتان» نوشته کولینگ براون و ترجمه دکتر ناصر زاهدی و کتاب اقیانوسی به نام زمین نوشته دکتر حمید رحمانی دیگر کتاب‌های مجموعه«دانش و فن برای همه»است.

نظریه‌ای برای همه چیز: نویسنده: استیون هاوکینگ / ترجمه:دکتر محمدرضا غفاری/ ناشر:انتشارات جهان کتاب، چاپ اول؛ پاییز 1391؛ قطع رقعی، قیمت  5000 تومان،154   صفحه

کد خبر 190280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز